tisdag 2 juni 2015

Livets gåtor


Friska fläktar utan rem

Jag måste erkänna att jag inte riktigt hänger med.
Min lön har varit oförändrad i femton år men allt behövligt verkar har blivit dyrare.
En fläktrem som kostade 37,50 kostar idag det tiodubbla.
Hur gick det till?
I moderna bilar är det dessutom så ställt att en nutida mekaniker måste vara ytterligt finlemmad för att kunna komma åt att "skruva" och byta ut komponenter.
En fullvuxen människa göre sig icke besvär.
Nu är den i alla fall bytt.




Unidentified Fläsk Object (UFO)

Jag måste erkänna att jag inte riktigt hänger med.
Min aptit har varit oförändrad i femton år men allt påläggigt verkar har blivit tunnare.
Vad är vitsen med detta?
En bit skinka ska väl kunna överföras till en macka utan att man behöver använda en pensel avsedd för applicering av bladguld?
Skivan sugs upp med hjälp av pensel för att sedan duttas fast på brödet.
På medeltiden hade man tunt skinn i stället för dyrt fönsterglas
Vi testar i sommar att ersätta fönsterglas med tunna skivor, just nu är basturökt bäst i test.
Hungrig nu.

5 kommentarer:

  1. Glasmosaik är sååå 2014. Nu är det charkuterier som gäller. Jungfru Maria i salami med ett bacon-Jesusbarn, månne? Eller en stjärnhimmel skapad av prickekorv med prickarna bortpetade?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guernica av olika skinkor vore maffigt.

      Radera
    2. Arcimboldo har äntligen fått en värdig arvtagare!

      Radera