tisdag 12 februari 2013

Finess

I väntan på varmare och ljusare tider sitter jag på min kammare och förkovrar mig i den sinnliga konsten att bryta servetter.
En bruten servett i den rätta nyansen piggar upp matbordet och ger gästerna en känsla av omtanke.
Som alltid så är det de små detaljerna som gör det.
 Hur ofta bryter ni era servetter?
 Är kafferepet ett utdött begrepp?
 Vickning?
Den som sitter till vänster om draken.. oops! värdinnan ska hålla tacktalet.
Nå, säg mig, vilken dukning/brytning föredrar du?
Jag gillar solfjädern.
Kanske för att jag längtar till våren.

8 kommentarer:

  1. Synd det inte är beskrivningar till vikningarna :)
    Jag gillar båten...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det finns beskrivningar för dig som är intresserad.

      Radera
  2. Var hittar jag beskrivningarna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan skanna in dom och maila till dig om du vill. Då blir det tydligt och bra. Jag publicerar inte din adress.

      Radera
  3. Men vad är det här? Min favorit = näckrosen är inte med? I så fall föredrar jag den översta. Den har stil! Väldans trevlig blogg det här. Jag återkommer! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen!
      Det kanske blev bättre ordning när Duni köpte upp Finess?

      Radera
  4. Jag bryter servetter ganska ofta. Eller servietter som jag ibland skriver emedan jag är en gammaldags typ som bor med en fransos. Jag envisas med att ha tygduk och tygservietter också. Ibland gör jag båten och har en hel bok på temat. Skum typ.

    SvaraRadera
  5. Solfjädern helt klart och det förhöjer verkligen middagen eller fikastunden med servettvikning

    SvaraRadera