söndag 28 oktober 2012

Kultur




Nu har jag varit på Kulturen i Lund.
Det var inte sista gången.
I ett av husen på anläggningen kan man bland annat se rikt bemålade allmogemöbler och föremål.
Som ett sentida svar på rikt snidade och dekorerade allmogestolar fanns denna.
Jag tycker att den är riktigt, riktigt läcker.


 Ryggstöd


 Armstöd


Det fanns även en modern barockkrona.
Nästa gång ska jag ta med den riktiga kameran, här har jag använt mobilen.
På kulturen i Lund har bland andra Antikrundans experter Knut Knutsson, Jörgen Martinsson och Jan Bäckman jobbat.
Jag skulle också kunna tänka mig att jobba där.

5 kommentarer:

  1. Saker som våra sinnen njuter av.

    SvaraRadera
  2. Mycke´snyggare än pompösa kristallkronor och stolen är häftig.

    SvaraRadera
  3. Det var länge sedan jag var där, får nog bli ett besök efter dina fina bilder.

    SvaraRadera
  4. Verkligen annorlunda. Kul att få se något som bryter av så mycket.

    SvaraRadera
  5. Det där måste vara gjort av Matz Nordell (stolen)! http://www.matznordell.com

    SvaraRadera