söndag 22 juli 2012

Loppisrace

Nu har jag gjort ett avbrott i mina bestyr med lagerrensning och transporter till auktionisten.
Vad kan då passa bättre än att transportera sig 180 mil för tre dagars intensivt loppande?
Jag övertygade mig själv från början, redan samma dag jag mottog inbjudan till resan, att huvudsaken skulle vara att få träffa sex av de andra Retrobloggarna.
En träff under trevliga former med lättsam stämning, ett avslappnat glidande runt på landsbygden och stopp vid eventuella loppis-skyltar.
Då jag bestämt mig för att byta inriktning i företagandet fanns ju heller ingen anledning till att göra några inköp.
De skulle de andra entusiasterna stå för.
Möjligen kunde jag köpa något litet.
Så här i efterhand inser jag att jag förmodligen handlade mest av alla.
Men vad ska man göra?
Det var ju så roliga saker.
Och billigt.
Detta i konkurrens med sex andra fantaster/fyndberoende/esteter/retromänniskor.
Under den närmaste tiden kommer jag att presentera en del av alla fynden.
På bilden ovan ett av dem, Arabia Krokus av Esteri Tomula (1920 - 1998).
Jag har också lärt mig att dricka Red Bull.

2 kommentarer:

  1. Jadu, det är svårt att veta vad man kan vänta sig av de här loppisresorna. Förutom att det är kul - för det är det garanterat alltid!
    Och så det där med Red Bull ja... Vi började med varsin sådan innan vi åkte till bakluckeloppisen i Täby idag. Man vet som sagt aldrig vad man får med sig efter en loppistur med retrobloggare. Kanske ett Red Bull-beroende?

    SvaraRadera