måndag 7 maj 2012

Glad Maj!

Idag byttes almanackan ut i köket.
Småland-Ölands Kennelklubb fick vika ned sig till förmån för Volvo PV-klubben.
I hundvärlden har man tydligen en egen tideräkning?
Hundåret löper från april till och med april, något som får mayakalendern att framstå som ett illa hopkommet resultat av amatörers hemsnickeri.
Nu vet jag i alla fall vad som menas med hundår.
Idag kan jag vila ögonen på en av Postens Volvo Duetter istället för ett gäng Golden retriever.
Fröjd!
Dels har jag en likadan Duett med hela plåtsidor och generöst bensinspill vid tankluckan, dels började jag min skiftande yrkeskarriär som brevbärarebiträde på Posten i Karlskoga.
Då fanns en likadan Volvo Duett i vagnsparken och den framfördes av legender som "Sega", "Ludde" "Sandberg" och "Pygmén".
Nu kan man förledas att tro att jag kvitterar ut pension, sanningen är att Duetten var en sällsynt bra laståsna samt att Posten inte bytte ut något som fungerade.
Den inställningen har man sedan ändrat radikalt på.
Jag kan slå vad om att ingen av Postens chefer har hund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar