onsdag 4 april 2012

En nästan helt rund dag

Jag är en färgstark man.
När jag hittar en bricka som går ihop med min personlighet kan jag inte stå emot.

Två taklampor som skulle göra sig bra på vilken motorgård som helst.
Istället för att trassla med socklar, upphängning och eldragning på ett par gamla navkapslar kan man köpa dessa färdiga alster.
Design Nils H Ledung, Bankeryd.

Ett par högre ljusstakar som andas femtiotal.
Egentligen skulle det ha passat bättre med en vit bakgrund.
Men.
Snillet som satte dit kardborrekluttarna som håller bakgrunderna på plats i fototältet, han var inte nykter den här dagen.
De diffar på några centimeter och jag vill inte riskera att få en hjärnblödning för den skull.
Därför är det lika bra att ni vänjer er vid svart.
Skulle jag få hjärnblödning ändå, ja då har jag rätt färg från början.

Glasyren ser ut som jordgubbs- och lakritsglass på den här Ruscha-vasen.
Kul att etiketten är helt intakt.

En annan tysker.
Riktigt löddrig lavaglasyr.

Dagens tema sprack när jag hittade se här kakeldekorationerna.
Jag tror de är från 70-talet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar