måndag 9 april 2012

Antikmässa i Markaryd

Jag handlade en del i Markaryd även i år.
Två vattenkannor i plast designade av K Brinck.
Det har tidigare funnits en svart i huset men den är numera bortsprungen.
Jag kommer att behålla den klarröda.

I mångt och mycket var det det gamla vanliga utbudet.
Några säljare hade dock satsat på färgglada bord.

Jag gillar TV-kopparna på det här bordet.
Allt var fräscht och grant.

Ett par krokar i mässing till herrummet.

Den förnuftige som bor någonstans inom mig säger alltid att jag aldrig ska köpa en lampa utan skärm.
Men, vad annat kan jag göra när jag hittar denna?
Den är skitläcker.

Mycket gammal byst i kalksten, känns nästan medeltida.

Tre kryddburkar i gott skick.

Till sist ett väggur som numera bor hos en musiker.

5 kommentarer:

  1. Och den rosa kannan får du sälja till mig om priset är humant ;-D

    SvaraRadera
  2. De där loppisborden gillar jag, mycket fina saker. Undrar hur priserna är.

    SvaraRadera
  3. Jag har ärvt fyra Rörstrandsfat, likadana som de ovan (tv-fat eller vad de kallas), tre gula och ett grönt, och har alltid undrat hur koppen ser ut som hör till. Är det originalsetet på bilden?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förmodar att de är original. Om inte borde någon av alla kunniga retrobloggare ha reagerat och protesterat.

      Radera
    2. Kopplatsen på fatet passar för andra koppar också, men det skulle vara roligt att ha originalkopparna. Har inte sett dessa förut och får hålla utkik. Ändå känns de fel på något sätt...

      Radera