onsdag 14 mars 2012

Objekt

Igår fick jag med några objekt att fylla överblivna timmar med.
Ni vet, tiden mellan lunchcigarren, ridturen och lerduveskyttet.
Det finns några förargliga ljusa fläckar på avställningsytan.
Nu ska jag se om det går att lösa den utmaningen.

Nästa objekt är en golvlampa med intressant rörkrökeri.
Månne det var firmafest på lampfabriken?
Det saknas en skärm.
Uppenbart.
Eldragningen ser ut att vara av det slaget att jag bör gå igenom mina försäkringar först, uppdatera förmånstagare, samt kontrollera att premierna verkligen är betalda.

En förunderlig sak i string och plastband.
Det verkar saknas en bricka eller möjligen något annat?
I jungfruligt vitt, en tidningshållare som gjord för kontemplativa stunder på avträdet.
Den verkar åtminstone vara komplett.

Till sist kan jag nu, med vårsolens hjälp, bevisa att gårdagens vas är blå.
Sådär, nu finns det jobb.
Men först en cigarr.

3 kommentarer:

  1. Vill bara upplysa dig om att jag hittade en likadan tysk, blå vas på Tradera för 59 kr (plus lite frakt). Sen hittade jag en likadan (fast vit och den kanske är mycket mer sällsynt) på sidan här nedan där de ville ha 425 dollar... Gissar att du inte betalat så mycket för din heller och alltså gjort ett fynd!/Sanna
    http://www.ginforsodditiques.com/wgermanmarks.html

    SvaraRadera
  2. Det där med att fylla överblivna timmar med, känner jag igen. Vad är det för fel på en då man inte kan gå förbi ett renoveringsobjekt. Jag har totalt köpstopp på sådant jag måste göra något med, verkstan är full. Jag har jobb så länge jag lever.

    SvaraRadera
  3. En fin liten bokhylla! hoppas att du får ordning på den.

    SvaraRadera