torsdag 15 mars 2012

Dagens runda

Plåtleksak Mercedes. Made in Japan, okänt fabrikat. 1960-tal.
Lite trött i framvagnen men för en tjuga får man nog räkna med ett visst renoveringsbehov.

Kurt Ard, den formidable danske tecknaren.
Femtiotalsjakten har ett fint inlägg om Kurt Ard här.
Jag har tidigare visat Kurt Ard här, bland annat en bild med dansksvensk gårdshund.
Balder Karlsson nickar glatt.

En numrerad litografi av Lennart Glemme.
Han är representerad på Nationalmuseum Stockholm, Gustav VI Adolfs samling, ett flertal svenska museer och i USA.
Jag som är förtjust i gamla träd och vän av Magiska skogen har här gjort ett fynd.
Det passar ypperligt med en gammal ek på Ekenäs egendom.

Till sist, jugend så det stänker om det.
Välsydd bonad uppspänd på en skiva.
Just denna har jag inte sett förut, månne en devis passande retrobloggarna?
Balder Karlsson nickade gillande när jag återvände med tavlan till bilen.
Du är en riktig kompis, tänkte han och log som bara en hund kan göra.

1 kommentar:

  1. Eken var fin. Jag har en liknande ovanför mitt skrivbord, fast inte ek och inte Lennart Glemme. Men fin är den...

    SvaraRadera