torsdag 5 januari 2012

Årets första fynd

Balder Karlsson inspekterar de nyinköpta skinnfåtöljerna.
Jag gillar designen som har influenser från Art Deco-perioden.
Biografstolar påstår reklamen, men så bekväma stolar fanns inte på någon av biograferna i brukssamhället Karlskoga där jag växte upp.
De hette för övrigt Teater-Bio, Saga-Bio och Kungs-Bio.
Fåtöljerna har inte sin slutgiltiga placering här i salongen, det ser en aning trångt ut.
De ska få pryda ett genomgångsrum tillsammans med konst från sekelskiftet, ett bibliotek light och diverse afrikansk konst.
Man kan ana lite utav herrklubb, cigarr och en rökig whisky.

När vi nu är inne på drycker kan jag presentera det senaste fyndet från Secondhand i Gislaved.
En sällsynt flaska från Lobkowitz Saidschitzer och som en gång härbärgerat Bitterwasser.
Den kommer att pryda sin plats i min samling av stengods.
Jag har tidigare visat samlingen i ett inlägg här.
Hoppas att ni också har gjort några fynd i år.

2 kommentarer:

  1. Riktiga klubbfåtöljer! Supersnygga!

    SvaraRadera
  2. Fåtöljerna är bara så mäktiga... Men inte fanns det några sådana på nån biograf som jag varit på. Nej håller med dig... Salong eller bibliotek, en whiskey och en cigarr...

    SvaraRadera