lördag 26 november 2011

Baksmälla

Baksmälla?
Eller, kanske rättare sagt, tid för återhämtning.
Även om det tar emot att erkänna att jag inte är tjugo längre, knappast ens trettio, så är det bara att inse fakta.
Jag behöver längre tid för återhämtning idag, än förr, när jag var ung och vacker.
Mer ung än vacker, säger vän av ordning.
Alltnog.

Efter ett ha stirrat ner i fåran tills hela fältet är plöjt har jag nu rätat på ryggen.
Jag har sett att det finns en värld därute, och drabbats av eftertänksamhet samt en välbehövlig lättja.
Jag har bloggat och kommenterat sporadiskt den senaste tiden.
Jag har vänt och vridit på tillvaron för att krama ut vad som är viktigt.
Så småningom märker jag att jag tillbringar mer tid i skogen och trivs med det.
Jag tar ställning och byter bank.
Jag inser att jag behöver inte fylla på mitt varulager, det är redan tillräckligt fullt.
Jag lyssnar mer på musik.
Jag äter när jag är hungrig och jag sover när jag är trött.
Jag får nya vänner.

Jag är viktig.
Så även du.

10 kommentarer:

  1. Stämmer in på mig också. Bra tänkt och skrivit. Jag ska bara byta bank.

    SvaraRadera
  2. Randiga Tråden: Nordeas överlägset leende toppchefer har jag fått nog av.

    SvaraRadera
  3. Väl skrivet, kan bara instämma, önska bara att man kunde ta sig tiden att ta vara på tiden, nu känns det mest som det bara rusar på. Man är inne i den fasen av livet när alla har förväntningar på en samtidigt, svårt att styra sin egen skuta!

    SvaraRadera
  4. Jag kan öppna ett retreat här nere i Småland.
    Med dagstur till salthavet, vandringar på småländska hedar och på kvällen avslutar vi med en brasa i den öppna spisen och maltwhisky.

    SvaraRadera
  5. Skaffaren, du är en klok och insiktsfull man som har fina funderingar och tar bra beslut innan det är för sent.
    Själv känner jag verkligen igen det där att återhämtningsfasen är längre numera. Och att vissa saker minskar i betydelse, medan andra ökar. Man börjar prioritera annorlunda. Livet får en annan rytm. Den hetsigare passade då, den lugnare passar nu.

    SvaraRadera
  6. Vilken sanslöst vacker insikt i kombination med Din sensuella penna!

    Kärlek till Dig och den väna!

    Agneta

    SvaraRadera
  7. Anta S: Livet är som att älska. Det blir inte bra om man bara hafsar över det.
    Agneta: Dina ord blåser in varm luft i min livsballong. Lätt seglar jag vidare.

    SvaraRadera
  8. Mycket kloka ord från dig, de värmde på nåt sätt.
    Ta hand om dig.

    SvaraRadera
  9. Kloka ord från dig och andras kommentarer. Man känner så väl igen sig, ibland måste man "bara Vara". Klarar man inte av att ta det lugnare i perioder blir man sjuk till slut!

    SvaraRadera
  10. Tack för de välbehövliga och kloka orden!

    SvaraRadera