måndag 1 augusti 2011

Vad har Skaffaren i kikaren?

Kikaren i sig är en Busch Millux 6X från 1920 talet.
Ju mer den används desto mer av underliggande mässing kommer i dagen.
Jag tycker att det är riktigt snyggt.
Men vad är det jag har i kikaren?
Skogens konung nalkas!
Nu är goda råd dyra.
Ska han högdraget passera eller ilsket jaga bort oss?
Är han mätt, belåten och lite slö eller rids han av brunst och är lite farlig?

Han vänder tillbaka till skogen.
Vi kan dra en lättnadens suck.

Just den här älgen är snidad i trä och kommer från ett gammalt hem.
Jag tycker att den har riktigt fina proportioner och med den erfarenhet jag har sedan samlandet av gamla dalahästar måste jag säga att den är utomordentligt bra skulpterad.

4 kommentarer:

  1. Ja den var fin! Bra malad ocksa. Vad ar den skuren i for tra?
    Ursakta stavningen utan prickar...lanad utrikisk dator.

    SvaraRadera
  2. Karin på FOX: Sa vitt jag kan bedoma ar den taljd i senvuxen furu.

    SvaraRadera
  3. Hej på dej!

    Ett tag sedan jag var här och jag ser att det har hänt en hel del hos dig. Det är bra när det rör på sig ;-) Skaffat lite nya prylar har du gjort, förhoppningsvis gjort dig av med andra med tanke på det du sysselsätter dig med. Men den resväskan håller du nog hårt i ;-) Ha de gott
    Hälsningar Ingela i Åhus (som visst finns även om Blogger skulle säga något annat).

    SvaraRadera