söndag 29 maj 2011

Mors Dag

Förr i tiden fanns det något som hette Mors Dags-kort.
En snygg variant var de här utvikbara korten.
Det blev nästan som en riktig bukett att placera på bordet, utan besväret med vattning.
Inte heller blev de risiga och skräpiga efter en tid.





Rosor är en klassiker, de går alltid hem.




Ett annat säkert kort är vårblommor med tulpaner, narcisser och, naturligtvis, förgätmigej.



Stillfullt kort i lite stramare utförande.
Blommorna har däremot inte stramats upp utan är naturtrogna.
En liten rosett hjälper också till att mjuka upp helhetsintrycket.


Min favorit är detta kort med tygblommor, undertecknat av min farfar och min far.
Det är från tiden när min far var ung och oförstörd.
Jag gratulerar härmed alla mödrar på Mors Dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar