onsdag 5 januari 2011

50.000 oväntade fynd

Stina på bloggen Stajnich kom nyligen med en utmaning att visa våra mest roliga/annorlunda och oväntade loppisfynd. Stina själv har visat ett skåp hon fyndat.
Efter decennium av rotande i de mest förunderliga miljöer och en generös inställning till att dela med sig av fynden har jag svårt att välja ut ett superfynd.
Om inte annat sviker minnet.
Men skåp har jag också hittat.
Skåpet på bilden hittades på en semesterresa i Skåne. Det har en gång förgyllt tillvaron för den lokale lanthandlaren och betingade ett, minst sagt, humant pris.

Gott råd #1. Ha en släpkärra med på loppisrundor. Man vet aldrig vad som dyker upp.

Till höger på skåpet står en snidad träfigur fullt i klass med Döderhultaren.
Fyndad på Veteranmarknad i Hasselfors. En tjuga.
Till vänster en korp som det tog mig ett par år att få köpa av en storsamlare.
Det handlade inte om fyndpris i det fallet men det blev samtidigt ett fantastiskt köksskåp.
Tur att jag hade släpkärran med mig.

Gott råd #2. Ha alltid släpkärra med. Alltid.
PS
Idag kommer bloggen med god marginal att passera 50.000 besökare.
Totalt. (Förtydligande:-))
DS

6 kommentarer:

  1. Det spelar ingen roll om jag har släpkärra, maken blir snart tokig av allt jag släpar hem. Trots det fortsätter jag men inser att jag måste bli av med saker också. Skåpet helt perfekt som du visar.

    SvaraRadera
  2. Grattis till dina 50 000 besök! Ett sånt skåp skulle jag också vilja ha! Tjusigt!

    SvaraRadera
  3. Ja, det måste vara svårt att välja och vraka bland alla grejer man hittar under många år...jag valde att kolla på årets skörd enbart, enklare så!

    Jag hade gärna haft det där skåpet eller likande, otroligt härliga!

    Grattis till alla besökare, jag kommer att titta in ofta som vanligt, det finns ju alltid nåt intressant och kul att läsa, ibland missar jag något, då får man en trevlig överaskning vid ett senare tillfälle!

    SvaraRadera
  4. Klockan 13,08,11 anlände besökare nummer 50.000
    Randiga Tråden: Jag har två släpkärror för att jag inte ska behöva missa någonting. Den enklaste lösningen är att köpa ett större hus.
    Stina: Tack! Och välkommen hit.
    Herr Movarp: Tack herrn. Ännu har jag en bit kvar till dina höjder:-)

    SvaraRadera
  5. Måste vara den "arabiska skrivmaskinen"

    http://tussetuss.wordpress.com/2010/10/31/och-tusse-har-hittat-5/

    SvaraRadera
  6. Tack för de fina komplimangerna, och känner mig oerhört stolt att bli länkad från din sida!

    Och håller med ovanstående: Skåpet är läckert!

    /Josefin

    SvaraRadera