tisdag 25 maj 2010

i nuet

Om man som jag ät handlare i branschen "Gamla saker & Diverse" befinner man sig, som naturligt är, ofta i förgången tid.
De stunder man inte ser tillvaron i backspegelnoch i ett nostalgiskt skimmer, ja då ser man motvilligt framåtmed lätt vägande plånbok, minimal sjukpenning, försvinnande pensionspengar och en gryende misstro mot systemet.

Av (bland andra) dessa skäl har jag beslutat mig för att leva mer i nuet.
Jag tar mig tid att betrakta vår besättning av fjäderfä då de har sin putsningsstund på bänken utanför sitt 1700talshus.


Jag tar ett extra varv i trädgården för att se vad som händer och blommar.

Just nu kan jag njuta av tulpaner i olika fasoner.

Förmodligen har alla namn, men jag har inte lärt känna den tillräckligt än.

Min favoritrabatt. Den innehåller trä, sten, metall och förmodligen sork, förutom växter.
En murknande stubbe brukar väcka antikhundens intresse.
Bilderna är klickbara som vanligt.
I min miniserie om kvarnområdet finns en del byggnader kvar att dokumentera, kvarnen till exempel. Jag väntar med att ta de bilderna tills nästa högtryck rullar in.
Nu är det lite grått och trist.
I helgen som gick upptäckte jag en liten lanthandel som hade en del gamla saker kvar.
Jag kommer att redovisa mina fynd i nästa inlägg, tills dess kan ni se ett smakprov på min andra blogg, Soppatankar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar