lördag 23 januari 2010

Kreativ och självutlämnande

Jag har fått en utmärkelse som Kreativ Blogger av LibbyFemtiotalsjakten!
Smickrande och helt rättvist ;-)

Det här är en skicka-vidare-award vilken fungerar så här:
A: Kopiera awarden på din blogg.
B: Länka till personen som gett dig awarden.
C: Berätta 7 intressanta fakta om dig själv.
D: Välj 7 andra bloggar att ge awarden till.
E: Länka till deras bloggar.
F: Lägg en kommentar i deras blogg att du gett dem denna award.

Nu är jag klar med A och B.
Sedan kommer den svåra och delikata uppgiften att hitta 7 intressanta fakta om mig själv.
Ett illustert liv har så långt lett fram till följande:

1: I mycket unga år förökte jag gifta in mig i familjen Garibaldi i Monaco.
Jag passade på när hon gick på internatskola i England.
Ett brev från mamma Grace privatsekreterare upplyste mig om att Caroline hade fullt upp med skolan och därmed ingen tid över för amorösa äventyr.

2: I relativt unga år luffade jag runt Europa med hela bagaget i en plastkasse från Konsum.

3: I någorlunda unga år hade jag ett hotell på Miami Beach i Florida.

4: Under tiden i Florida backade min (någorlunda) herrelösa bil in i en polisbil för att sedan fortsätta ut på motorvägen, mot körriktningen. Förare var en engelsk bulldog vid namn Harley.
Ingen var glad, inte jag, inte hunden, inte polisen som nyligen kvitterat ut en ny bil.

5: Jag är ättling i rakt nedstigande led till en av de kvinnor som dömdes till döden i den första häxprocessen i Sverige. För övrigt den äldsta som dömts för trolldom i landet.

6: är möjligen ingen paradgren längre.

7: Däremot kan jag utan problem köra en motorcykel med jättelång framgaffel, minimalt styre,
diminutiva bromsar, fotkoppling och handväxel direkt på växellådan (dvs under vänster skinka).
Lägg till detta en total avsaknad av fjädring, ljuddämpare och annat onödigt så förstår ni att man fortfarande kan få sig en riktig resa.

Då var C klart. Puh.

D: är att utse 7 kreativa bloggar i min närhet.

1: Slottsträdgårdsmästaren - är man trädgårdsmästare besitter man ett stort mått av kreativitet. Här kommer det till uttryck i ord och bild dessutom.
2: SaraMay - Kreativ ung dalkulla som fungerar som inspiration när jag behöver ta itu med det som kräver lite extra energi.
3: Porslinsamatören - för att han är kreativ i sitt skrivande och dessutom besitter en entusiasm som smittar av sig till läsaren. En sann konst.
4: Retro-Tokig - som ger sig i kast med de mest skiftande kreativa sysslor är också en inspiration.
Hon verkar även ha förmågan att hålla maken sysslosatt, jobba själv samt bemästra ett antal mögel i skiftande ålder och storlek.
5: Miras Mirakel - gick rakt in i mitt hjärta. Här finns något extra.
Än är inte miraklens tid förbi.
6: Pinup Couture - Tifa DeLeone som har modet och kreativiteten att leva i en subkultur och blogga om det. Vackert och ekivokt på en och samma gång.
7: Tusen Vaser - Föreställ er den kreativitet som krävs för att blogga om enbart tyska vaser och att göra varje inlägg intressant. Det är stort!

Nu ska jag ägna mig åt E och F.
Det finns naturligtvis fler kreativa bloggar än 7, se gärna min lista till höger.

5 kommentarer:

  1. Man bugar sig! Tack så mycket!

    SvaraRadera
  2. Tacktack!!!=) Men "uppgiften" får jag klura lite på!! Mannen min hade lite roligt åt din motivering.... Kan jag inte ALLS förstå.... Haha....

    SvaraRadera
  3. Jätteroligt med en Award, TACK! jag som inte ens visste att de fanns.
    ´Ska försöka klura ut hur man gör för att skicka vidare säger jag som inte är nån "hacker"
    Cinna

    SvaraRadera