torsdag 26 november 2009

Pappersbonader

En tomtemask med reklam för Roberts julmustextrakt. Roberts ligger i Örebro.

Ikväll har jag lagt upp 69 gamla pappersbonader och löpare på Tradera.
En del ganska ovanliga. Ovan en av väna hustruns favoritartister, Curt Nyström.

Signaturen E H har ofta färgglada bonader. Här "Tomtar små i vaktparaden gå".

Anders Olsson är min favorit. Duktig på att måla djur och människor.
Gjorde även Pin Up-motiv på 50-talet.

Det här är en ovanlig bonad, också denna av Anders Olsson. Gärdsgård och skare är försedda med glitter för ytterligare effekt.

Ytterligare en Curt Nyström. Jag skulle kunna tänka mig att bo i den stugan.

3 kommentarer:

  1. Då ska jag allt in på Tradera och kolla lite...

    SvaraRadera
  2. Den med älgen är ju underbar. Vad kul att få litet info om pappersbonadskonstnärer! Är Curt släkt med Jenny..?

    SvaraRadera
  3. Curt är son till Jenny Nyström. Fadern hette Daniel Stoopendaal om jag minns rätt.
    Daniel var sjuklig så Jenny hade hela? försörjningsbördan för familjen.

    SvaraRadera