söndag 6 september 2009

Hantverkare......

....fanns det gott om förr. Idag köpte jag dessa skolplanscherjätteloppis i Tidan.
Jag passade samtidigt på att köpa karamellen jag skrev om här.
Fyris av Skawonius som porslinsbloggen upplyste mig om.


SNICKARE

SMED

SKRÄDDARE
Dåtidens Wikipedia. Många redskap att diskutera kring när fröken Ahlström regerade i klassrummet.
Om man varit en snäll gosse fick man hedersuppdraget att gå till kartrummet
och hämta en plansch.
Idag skulle jag inte gå på den lätta.

4 kommentarer:

  1. Om du har en skomakare, så har jag ett brinnande specialintresse och vill definitivt köpa den av dig!

    SvaraRadera
  2. Skomakaren lämnade jag, den var i för dåligt skick. Den såldes dock senare. Crap.

    SvaraRadera
  3. Vad är väl ett bal på slottet??... Man kan inte ha tur alltid.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera