måndag 20 juli 2009

Skånska fynd I

Lådhurts och skrivpulpet från skånsk lanthandel. Den lilla spartanska kassaapparaten av märket National (1911) hade jag sedan tidigare. Tidigare har den varit malplacerad i olika
sammanhang men här sitter den som en smäck, inte sant?

Gefle, "Blått band" av Arthur Percy. fyrdelat cabaré där blomman fungerar som handtag.

Riktigt läcker skål från Tilgmans.

Ven är signaturen BJ ??

Fruktbestick i bakelit.

Det roligaste fyndet. Majolikapjäs från Gustavsberg.
Den kommer att passa bra till visitkorten i butiken.
Den är visserligen reparerad men 40:- var ett fynd.

2 kommentarer:

  1. Trevlig blogg!!

    Jag försökte hitta signaturen "BJ" i min bok om svenskt porslin och keramik, men den fanns inte med där.

    Föreslår att du lägger upp bild på signaturen och ställer frågan på forumet "Precis-en-sån" på:

    www.precisensan.com

    SvaraRadera
  2. Mycket trevliga saker verkar det finnas söderöver! Tilgmanskålen speciellt.., i mitt tycke! Har även varit inne i din butik och "hälsat på". Mycket fint!
    Jag återkommer!:D

    SvaraRadera