måndag 27 juli 2009

Nya Pix, bl. a. gammal PIX

Ibland undrar jag över teknikens framsteg. När jag ska lägga upp dagens bilder så vrids de ett kvarts varv på vägen mellan min dator och bloggsidan.
Har någon annan råkat ut för samma fenomen??
Nu har jag gått omvägen över min hemsida och hämtar bilderna därifrån.
Jag vill inte orsaka nackspärr eller andra olägenheter för mina trogna läsare.
Nu kapas tydligen mina bilder till höger istället. Klicka på bilderna för att se hela.

Liten skyltgosse för PIX "fyndades" på Tidans loppis. Liten och liten.... den är 1,30 hög

Två delar Flamingo från norska Stavangerflint blev det också. Härlig dekor.
Jag har blivit lite präglad av alla roliga 50/60-talsprylar jag sett på andra bloggar.
Nu åker plånboken upp även för dessa roliga levnadsglada saker.
Jag hittade fruktfatet Colora av Ingrid Atterberg. I produktion mellan 1962 och 1966 enligt den formidabla Grödinge - sidan.

Boken Så jag dukar utgiven 1962 platsar in bland de andra fynden. Denna hittade jag på samlarmässan i Södra Råda. Rikt illustrerad och längst bak finns en lista över de olika namnen på serviser etc. Bland dem som dukat bord finns Stig Lindberg, Lisa Larson med flera.
Ett kul fynd.

Ett ostronfat är ett måste för framtida sötebrödsdagar.
Jag hade egentligen tänkt lägga upp fler bilder idag men på grund av den ofrivilliga vridningen
ber jag att få återkomma. Förhoppningsvis har åkomman gått över tills dess.

2 kommentarer:

  1. "Så jag dukar", kul titel och jag blir nyfiken på alla formgivardukningar. Du kanske visar någon mer bild framöver?

    SvaraRadera
  2. Nu har jag bytt mall så bilderna kommer till sin rätt.
    Boken ligger på Tradera om du vill ha den.
    Jag lägger upp några bilder här när det är lugnt i butiken.

    SvaraRadera