måndag 29 juni 2009

Phula gubbar



Det roliga med att gå på loppis är att man kan hitta precis vad som helst i gömmorna.
Jag gick in på ett tillfälligt loppis och hittade fyra tallrikar från Gustavsberg. Dom är lite roliga eftersom de har en dekor med ett vitt malteserkors i en blå oval krönt med en krona.
Då nästa vecka är Hova Riddarvecka kommer de att passa bra in i sortimentet.
En koskälla åkte med för den amerikanska marknaden.

Precis när jag skulle betala upptäckte jag tre vederstyggliga varelser på golvet.
Tillverkade i papier-mache någon gång för länge sedan och lite medfarna men..jag kunde inte motstå dem. Säljaren berättade att hon även hade en fjärde hemma. Jag köpte den också och hämtade den dagen efter.
Dom här phula gubbarna möter mig nu varje dag i butiken och jag blir alltid lika glad av att se dem. Förmodligen har de varit rekvisita eller är tillverkade i något reklamsammanhang.
Det är synd att de är så ömtåliga, de skulle passa bra i trädgården tillsammans med gargoyler och annat skrömt.

Riddarveckan närmar sig med stormsteg. Idag hade vi möte i ledningsgruppen och med frivilliga krafter har Riddarparken börjat byggas upp igen. I morgon är det auktion med mycket gamla saker från ett dödsbo. Återigen kommer man att hoppas på att göra fynd. Jag har fått en förhandstitt så jag har ett litet hum om vad som finns.

Nu är det dags att åka hem till gården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar